Lucille at BookCity Milano!
Lucille, mother of Dominique and Lacor, will be in Milan Bookcity in a few days in the company of the well-known journalist Mario Calabresi , friend of the Foundation, of Ilaria Ferramosca and Chiara Abastanotti , author and illustrator of the extraordinary graphic novel that tells the story of Lucille . Of course, Dominique will also be present .
It is a unique opportunity to gather around the Corti Foundation and make known the project that is so dear to all of us: Lacor.
A unique opportunity also thanks to the presence of Mario Calabresi, whose notoriety will allow us to give visibility to the event and the message it brings with it.
You know the story, it is that of a courageous woman who has chosen to go uphill and against the tide, to become one of the first surgeons in the world. That she dedicated herself to the poorest, in a land where doctors are still a rare and precious resource. She and she became a war surgeon during one of the bloodiest periods in Uganda’s history.
The event is
Friday 18 November at 7.30 pm at Milan Luiss Hub,
in Via Massimo d’Azeglio 3 in Milan, Garibaldi area.
We really need you. Can you give us a hand to spread? We count on your affection: let’s fill the room together!
We are waiting for you, together with your friends.
Fondazione Piero e Lucille Corti
Founded in 1993, Fondazione Corti aims to support and assist St. Mary’s Hospital Lacor, located in Gulu, in Northern Uganda. The Corti Foundation is a non-profit organization that was established in Milan in 1993. The organization was founded on the statutory task of economically supporting the St. Mary’s Hospital Lacor in Gulu, with technical-logistical assistance.
Learn more fondazionecorti.it
——————————————————————–
La nostra Lucille, mamma di Dominique e del Lacor, sarà a Milano Bookcity tra pochi giorni in compagnia del noto giornalista Mario Calabresi, amico della Fondazione, di Ilaria Ferramosca e Chiara Abastanotti, autrice e illustratrice della straordinaria graphic novel che racconta la storia di Lucille. Naturalmente sarà presente anche Dominique.
E’ un’occasione unica, per stringersi intorno alla Fondazione Corti e far conoscere il progetto che sta tanto a cuore a tutti noi: il Lacor.
Un’occasione unica anche grazie alla presenza di Mario Calabresi, la cui notorietà ci permetterà di dare visibilità all’evento e al messaggio che porta con sé.
La storia la conoscete, è quella di una donna coraggiosa che ha scelto di percorrere una strada in salita e controcorrente, diventare una delle prime chirurghe al mondo. Che si è dedicata ai più poveri, in una terra dove i medici sono tuttora una risorsa rara e preziosa. Ed è diventata chirurga di guerra durante uno dei più sanguinosi periodi della storia d’Uganda.
L’appuntamento è venerdì 18 novembre alle 19.30 presso Milano Luiss Hub, in Via Massimo d’Azeglio 3 a Milano, zona Garibaldi.
Abbiamo davvero bisogno di voi. Ci date una mano a diffondere? Contiamo sul vostro affetto: riempiamo la sala insieme!
Vi aspettiamo, insieme ai vostri amici.
La Fondazione Corti
Nata nel 1993, ha come scopo il sostegno e l’assistenza del St. Mary’s Hospital Lacor, situato a Gulu, nel Nord dell’Uganda. E’ il 1993 quando a Milano nasce la Fondazione Corti, organizzazione non a scopo di lucro con il compito statutario di sostenere economicamente e con assistenza tecnico-logistica il St. Mary’s Hospital Lacor di Gulu.
You must be logged in to post a comment.